Ryczałt ewidencjonowany

Ryczałt ewidencjonowany to jedna z form opodatkowania działalności przeznaczona dla wybranych form działalności gospodarczej.
Ryczałt - rozliczenie ksiegowe
Ryczałt
Ryczałt nie jest dostępny dla wszystkich podatników. Mogą z niego skorzystać tylko przedsiębiorcy, których roczne przychody nie przekraczają równowartości 150 tys. euro (limit dotyczy firm już istniejących na rynku).
W 2013 roku z tej formy opodatkowania mogą korzystać przedsiębiorcy, których przychody w 2012 roku nie przekroczyły 615 300 zł. Nie jest to jednak jedyne ograniczenie.
Osoby fizyczne osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie:
– ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych,
– karty podatkowej.
Podatnicy rozliczający się przy pomocy ryczałtu zobowiązani są płacić comiesięczne podatki do 20 dnia każdego miesiąca.
PLUSY RYCZAŁTU
– prosta księgowość w formie ewidencji przychodów
– możliwość korzystania z niskich stawek podatku
– możliwość opłacania zaliczek na podatek co kwartał (ulgowa forma)
MINUSY RYCZAŁTU
– nie jest dostępny dla firm mających wysokie przychody (powyżej 150 tys. euro) oraz dla wszystkich rodzajów działalności
– brak możliwości rozliczania kosztów uzyskania przychodów (ryczałt jst obliczany od przychodu firmy)
– brak możliwości wspólnego rozliczenia z małżonkiem lub samotnie wychowywanym dzieckiem
– brak ulgi na dzieci (i innych dostępnych ulg)
Ryczałt ewidencjonowany jest jedną najprostszych form opodatkowania i rozliczania się, jednak jak w każdym sposobie jest wiele zawiłości i możliwość popełnienia błędu przez niedooświadczonego księgowego.
Biuro Rachunkowe Kukla z Leszna oferuje przede wszytskim ponad 10 letnie doświadczenie i solidność wykonywania powierzonych działań. Obługa księgowa firm w Lesznie należy do naszych codziennych obowiązków. Jeśli jako przedsiębiorca szukasz również księgowej i doradcy finanowego to SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI.