Obsługa kadrowo – płacowa

Obsługa kadrowo płacowa jest istotnym elementem prowadzenia przedsiębiorstwa zatrudniającego pracowników.

Firma zatrudniając pracowników jest zobligowana do prowadzenia ewidencji i zgłoszenia do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Każdego miesiąca ma obowiązek opłacać podatki, płacić ekwiwalent za wykonywaną pracę pracownika, prowadzić rozliczenia nieobecności.

Dzięki powierzeniu obowiązku obsługi kadrowej i płacowej zewnętrznej firmie, właściciel i zarządzający firmą zyskują czas. Solidność wykonywanych działań i doradztwo to komfort, na który firma może sobie pozwolić.

Czy obsługa kadrowo – płacowa może być prowadzona poza firmą ?

Tak jak w przypadku delegowania na zewnątrz działań z zakresu księgowości, firmy mogą również brać pod uwagę podzlecenie obsługi z zakresu kadr i płac zewnętrznej firmie.

Jednoznacznie za powierzaniem obowiązków z zakresu kadr i płac zewnętrznej firmie są koszty. Utrzymywanie pracownika zajmującego się bezpośrednio HR to oczywiście pensja netto jak i przede wszystkim podatki i składki ZUS. Koszty są o wiele wyższe niż nawiązanie bezpośredniej współpracy z biurem księgowym zaangażowanym w obsługę.

W zakresie obsługi kadrowo-płacowej Biuro świadczy następujące usługi:

Obsługa kadrowa obejmuje:

• sporządzanie dokumentów dotyczących nawiązywania i rozwiązywania stosunku pracy,
  • prowadzenie akt osobowych oraz ewidencji czasu pracy pracowników,
  • prowadzenie całości spraw związanych z urlopami wypoczynkowymi,
  • prowadzenie i aktualizacja rejestru badań lekarskich oraz szkoleń BHP,
  • obsługę zatrudnienia osób w ramach umów cywilnoprawnych (umowy zlecenia, umowy o dzieło).

Obsługa płacowa obejmuje:

• sporządzanie list płac wynagrodzeń na podstawie systemów płac w ramach umów o pracę funkcjonujących u pracodawcy,
  • sporządzanie list wypłat z umów cywilnoprawnych,
  • sporządzanie i przesyłanie do ZUS miesięcznych deklaracji rozliczeniowych, imiennych raportów miesięcznych,
  • obsługę obowiązującej sprawozdawczości (GUS),
  • doradztwo w zakresie prawa pracy i ubezpieczeń społecznych,
  • jak również w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi,
  • pomoc przy rozwiązywaniu bieżących problemów kadrowych w firmie,
  • opracowanie projektów regulaminów wewnętrznych pracodawcy (regulamin pracy, regulamin wynagradzania,
  • regulamin zakładowego funduszu świadczeń socjalnych),
  • opracowanie projektów systemów wynagradzania,
  • reprezentację w prowadzonych postępowaniach kontrolnych i wyjaśniających przed Państwową Inspekcją Pracy oraz ZUS na podstawie pełnomocnictwa.

SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ  >>  KONTAKT